5090631509 |
Activitats d'experimentació en educació matemàtica a secundària |
2018-2019 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
8/1/2019 - 7/5/2019 (30 hores) de 16:00h a 18:00h |
|
INS Sa Palomera |
|
c. Vilar Petit, s/n (Blanes)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu La Selva II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2019 - 08/01/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'assessorament respondrà a un enfocament molt aplicat amb una participació activa del professorat assistent.
Hi haurà moments en què predominarà l’exposició del formador però sempre immergida en un ambient d’intercanvi obert d’opinions.
Hi haurà moments en què es dialogarà entorn a recursos concrets (materials i activitats) i la seva aplicació a l’aula.
|
| |
Objectius |
1. Revisar les idees de dimensions, competències matemàtiques, continguts clau, continguts curriculars i identificar aspectes que poden ajudar a avançar cap a un major accent competencial en les activitats d'aula.
2. Presentar i analitzar recursos materials i activitats d'experimentació aplicables als diferents blocs de continguts matemàtics fent-ne una lectura competencial. Crear un sistema compartit de documentació entorn als recursos.
3. Avançar cap a la recuperació del Laboratori de Matemàtiques i el seu funcionament ben enllaçat amb el desenvolupament del currículum de matemàtiques.
4. Analitzar conjuntament recursos dissenyats o portats a l'aula pel professorat compartint maneres d'enriquir-lo.
|
| |
Continguts |
1. Competència matemàtica. Implicacions metodològiques:
Què entenem per competència matemàtica?
Dimensions i competències.
Continguts clau i continguts curriculars.
Aspectes que poden ajudar-nos a avançar cap a una metodologia més competencial.
Enriquiment competencial d’activitats.
2. Recursos materials i activitats d’experimentació en educació matemàtica:
Un intent de definició de recurs.
Cicle vital d’un recurs.
Condicions metodològiques d’ús de recursos singulars.
Una classificació dels recursos materials i les activitats d’experimentació.
Fitxa d’un recurs i quadre d’anàlisi competencial (“quadre de les 5C”).
3. El Laboratori de matemàtiques:
Aspectes físics (espai, equipament, ambientació...)
Aspectes organitzatius que n’assegurin un ús adequat.
4. Presentació de recursos concrets:
Per blocs de continguts amb especial atenció a la geometria i estadística i atzar.
On trobar recursos?
Exploració de l’ARC i altres webs.
|
| |
Formador/a |
Anton Aubanell
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de matemàtiques de secundària
|
| |
E-mail |
crp-blanes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
08/01/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 2 |
dimecres |
23/01/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 3 |
dimarts |
05/02/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 4 |
dimarts |
12/02/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 5 |
dimarts |
05/03/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 6 |
dimecres |
13/03/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 7 |
dimarts |
26/03/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 8 |
dimarts |
02/04/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 9 |
dimarts |
30/04/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 10 |
dimarts |
07/05/2019 |
1600 |
1800 |
|
| |